Löytyykö Pirkanmaan kirjastoista (painetun) Iltalehden arkistoja? Vuoden 2019 alusta alkaen riittäisi. Jos ei, mistähän päin voisi löytyä? Mieluiten ilmaiseksi…

Kysytty

Löytyykö Pirkanmaan kirjastoista (painetun) Iltalehden arkistoja? Vuoden 2019 alusta alkaen riittäisi. Jos ei, mistähän päin voisi löytyä? Mieluiten ilmaiseksi tietysti, kouluhommia varten kun tulevat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Painettuja Iltalehtiä voi lukea Tampereen yliopiston kirjastossa Linnassa. Yliopiston Andor-tietokannan mukaan (https://www.tuni.fi/fi/kirjasto) Linnan sanomalehtikokoelmassa ovat painetut Iltalehdet vuodesta 1993. Lehdet tulevat kirjastoon kolmen kuukauden viiveellä, joten kaikkia vuoden 2019 numeroita siellä ei vielä ole.

Tampereen pääkirjastossa lehtiosastolla säilytetään Iltalehdestä kuluvan ja edellisen kuukauden numerot.

E-lehtenä Iltalehti on luettavissa eMagz-lehtitietokannassa kaikissa Piki-kirjastoissa kirjaston asiakaskoneilla ja ainakin Tampereella kirjaston langattomassa verkossa. Lehdet ovat lehtitietokannassa kaksi vuotta, joten vuoden 2019 kaikki numerot ovat luettavissa. Yhtä lehteä voi samaan aikaan lukea rajoitettu määrä käyttäjiä.