Löytyykö Oskar Merkannaon Laula, tyttö (Pieni tyttö sinisilmä...) nuottia, säestyksellä tai pienelle kokoonpanolle sovitettuna

Kysytty

Löytyykö Oskar Merkannaon Laula, tyttö (Pieni tyttö sinisilmä...) nuottia, säestyksellä tai pienelle kokoonpanolle sovitettuna

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Merkinannon yksinlauluun löytyy nuotti pianosäestyksellä. J. H. Erkon tekstiin pohjautuva yksinlalu löytyy nuotista Oskar Merikanto: Suomalaisia laulunsävellyksiä, osa IV.

1 ääntä

Kommentit

Olen yrittänyt etsiä Heitor Villa Loboksen: Melodia sentimental- nuottia.

Kuopion Sibelius akatemian kirjastossa löytyy.

Kaukolainalla saisin kyseisen nuotin. Ainoa asia, joka mietityttää on se, että kaukolaina maksaa 7€.

Mahtaako mistään pääkaupungin kirjastoista saada kyseistä nuottia niin , että minun ei tarvitsisi maksaa tuota 7€?

Yleisten kirjastojen keskuskirjasto eli Helsinki lähettää maksuttomia kaukolainoja ympäri maata, mutta sillä tai muilla yleisillä kirjastoilla ei ole valtaa kieltää tieteellisiä kirjastoja perimästä maksuja lähettämistään kaukolainoista. Jos Sibiksen Kuopion kirjasto on ainoa paikka, josta tämä kyseinen nuotti löytyy, voi maksun kiertäminen olla vaikeaa.

Tuo Merikannon laulu löytyy alkuperäisenä eli pianosäestyksisenä lukuisista kokoelmista (mm. Kauneimmat yksinlaulut 1, Kootut yksinlaulut 2, Cantus, Oskar Merikannon kauneimmat laulut, Laulutunti ja Suuri toivelaulukirja 6). Sen sijaan sovituksia lauluäänelle ja pienelle kokoonpanolle näyttää löytyvän vain äänitteinä, ei nuottijulkaisuina.