Löytyykö omasta maakunnasta tai yleensä mistään muualta kuin Helsingin yliopiston kirjastosta 1900-luvun alussa ilmestyneitä Kekri- ja Siipikarja- ja…

Kysytty

Löytyykö omasta maakunnasta tai yleensä mistään muualta kuin Helsingin yliopiston kirjastosta 1900-luvun alussa ilmestyneitä Kekri- ja Siipikarja- ja Mehiläishoito-lehtiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kekri-lehtiä on Kansalliskirjaston lisäksi Oulun yliopiston kirjastossa, samoin Suomen mehiläishoitajain liiton julkaisemaa Mehiläistä. Siipikarja-lehteä on Kansalliskirjaston ja Hgin yliopiston kirjaston lisäksi Åbo Akademin ja Turun yliopiston kirjastossa sekä Jyväskylän yliopiston ja Oulun yliopiston kirjastossa.

Kaikkien kolmen lehden numeroita on myös digitoitu. Digitoidut lehdet ovat luettavissa vapaakappalekirjastojen vapaakappaletyöasemilta.

Lisätietoa : http://www.kansalliskirjasto.fi/kokoelmatjapalvelut/digitaalisetkokoelm…

Luettelo Kansalliskirjaston digitoimista aikakauslehdistä: http://www.kansalliskirjasto.fi/kokoelmatjapalvelut/digitaalisetkokoelm…