Löytyykö mistään VHS /tai DV) elokuvasta Meren hiljaisuus, Le Silence de la Mer (Ranska 2004). Löytyy kirjana kyllä, Vercors.

Kysytty

Löytyykö mistään VHS /tai DV) elokuvasta Meren hiljaisuus, Le Silence de la Mer (Ranska 2004). Löytyy kirjana kyllä, Vercors.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meren hiljaisuus –elokuvaa ei ole saatavana ainakaan tällä hetkellä Suomen kirjastoista. 2004 valmistunut elokuva oli tv-draama ja ulkomaisia tv-tallenteita ei juurikaan ole levityksessä. Seuraavasta verkkokaupasta elokuvan tiedot löytyivät, mutta on näköjään loppunut sieltäkin.http://www4.fnac.com/Shelf/article.aspx?PRID=1604130 . Kirjastot voivat hankkia kokoelmiinsa vain sellaisia videoita tai DVD-tallenteita, joiden tekijänoikeusmaksut on maksettu. Me emme siis voi täyttää siitäkään syystä kaikkia asiakkaidemme toiveita.

Kirjasta on tehty elokuva myös 1949. Se on Jean-Pierre Melvillen ohjaama. Sitäkään ei ole DVD- tai videotallenteena Suomen kirjastoissa, mutta se löytyy mm. Amazonista http://www.amazon.co.uk/Silence-mer-Masters-Cinema-DVD/dp/B000PFUBMM .

4 ääntä

Kommentit

Noudatin neuvoa ja olen yrittäny lähetellä kyselyä pariinkin otteeseen osotteeseen kaleva@kotiposti.fi, mutta molemmilla kerroilla viesti on palautunu suoraan takasin.
Onko alkuperäinen tiedustelija saanu vastausta kysymykseensä Meren hiljaisuus-leffan saatavuudesta dvd:nä?

Dvd:n saatavuus näyttää huonolta, koska näköjään sitä ei enää tuosta verkkokaupastakaan enää saa. Muissakaan verkkokaupoissa sitä ei näytä olevan tarjolla. Jean-Pierre Melvillen 1949 ohjaamaa elokuvaversiota sen sijaan saa mm. Amazonista, http://www.amazon.co.uk/Silence-mer-Masters-Cinema-DVD/dp/B000PFUBMM .