Löytyykö mistään talvisodassa mukana olleiden nimiä? en halua pelkkiä kuolleita.

Kysytty

löytyykö mistään talvisodassa mukana olleiden nimiä? en halua pelkkiä kuolleita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Moniosasisessa kirjasarjassa Suomen rintamamiehet 1939-1945 löytyy talvi- ja jatkosodassa olleiden matrikkeleja disioonittain. Lisäksi mm. useiden paikkakuntien veteraanijärjestöt ovat koonneet henkilöhakemistoja alueensa sotilaista. Näitä löytyy Suomen kansallisbibliografiasta https://fennica.linneanet.fi/ esim. tarkennetulla haulla yhdistämällä sanat talvisota ja matrikkelit.
Arkistomateriaali löytyy Kansallisarkistosta, yhteystiedot:
Kansallisarkisto

Käyntiosoite: Rauhankatu 17
Postiosoite: PL 258, 00171 Helsinki
Puhelin: 029 533 7000
Faksi: (09) 176 302
Sähköposti: arkisto[@]narc.fi
Asiakaspalvelumme on keskitetty Rauhankadulle.

Sotiin liittyvää materiaalia löytyy esim. Sotasampo.fi-palvelusta, mutta sielläkin henkilötiedot pohjautuvat enimmäkseen kaatuneiden luetteloihin, http://www.sotasampo.fi .

33 ääntä

Kommentit

Olisin niin mielelläni halunnut löytää tietoa armeijaan lähtevälle lapsen lapselleni, hänen neljästä ukistaan, jotka on olleet mukana kaikissa Suomen sodissa. Hän olisi ollut kovin kiinnostunut tietämään, Heidän joukko-osatoistaan, paikoista ja tapahtumista, joissa He on olleet mukana rintamalla.