Löytyykö kirjoja jotka liittyvät tietokoneviruksiin?

Kysytty

Löytyykö kirjoja jotka liittyvät tietokoneviruksiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjallisuutta tietokoneviruksista löytyy aika paljonkin. Ongelmana on ihan tuoreen tiedon vähäisyys. Suosittelisin mieluiten internetin käyttöä, jos kaipaat tuoretta materiaalia.

Tässä kuitenkin joitain poimintoja eri kirjastojen tietokannoista:
- Kerttula, Esa : Tietoverkkojen tietoturva : tarpeet ja teknologiat, internet-tietoturva, suljettujen IP-verkkojen tietoturva, julkisen avaimen infrastruktuuri (98)
- Helenius, Marko: Tietokonevirukset ja virustentorjunta (94)
- Järvinen, Petteri : Tietokonevirukset (90)
- Nikander, Pekka : Internet-tietoturva (96)
- Paavilainen, Juhani : Tietoturva (98)
- Kleemola, Maija : Tietosuojavaatimukset verkottuvassa tietojärjestelmässä (98)
Voit itsekin hakea oman kirjastosi (ja netin välityksellä muidenkin kirjastojen) tietokannasta seuraavasti : Valitse hakuelementiksi "asiasana" ja kirjoita tähän kenttään esim. sanoja : "tietoturva" "tietokonevirukset" "virusohjelmat".

Samat hakusanat ovat ihan käypiä myös esim. Altavistassa, jos haluat hyödyntää myös internetin resursseja.