Otsikko
Löytyykö kirjaston kokoelmista psykologista, ei uskonnollista, anteeksiantoa käsittelevää materiaalia?

Kysytty

Löytyykö kirjaston kokoelmista psykologista, ei uskonnollista, anteeksiantoa käsittelevää materiaalia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä löytyy. Esimerkiksi Antti Pietiäisen kirjassa Tunne, antitunne, perimä - johdatus tunteiden dynamiikkaan (1999) käsitellään syyllisyyttä, häpeää, vihaa, pelkoa, rakkautta ja anteeksiantamusta. Samoin kirjan Tuhkaa ja linnunrata - henkisyys mielenterveystyössä (Suomen mielenterveysseura, 1998) teemoina ovat samansuuntaiset asiat. Aiheesta löytyy lisää kirjoissa, jotka Helsingin kaupunginkirjaston luokitusjärjestelmän mukaan ovat luokissa 121.2 (tunne- ja tahtotoiminnot) ja 618.8 (psykoterapia, mielenterveystyö).