Löytyykö kirjallisuutta jossa käsitellään Kuopion pommituksia toisen maailmansodan aikana?

Kysytty

Löytyykö kirjallisuutta jossa käsitellään Kuopion pommituksia toisen maailmansodan aikana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuopiota pommitettiin talvisodassa 6.1.1940, 2.2.1940, 3.2.1940 ja 5.3.1940 ja jatkosodassa 1.7.1941. Nämä tiedot löytyvät Bengt Fagerlundin kirjasta Sotaa ja leikkisotaa – sota-ajan kuopiolaisnuoret muistelevat. Kirjassa on paitsi muisteluja myös paljon tietoa sotien ajan Kuopiosta. Kirja on mm. Maaningan kirjaston kokoelmissa. Jonkin verran tietoa löytyy myös yleisemmistä sotiamme käsittelevistä kirjoista, esim. neljäosaisesta Talvisodan historia ja kuusiosaisesta Jatkosodan historia –kirjasarjoista.

18 ääntä

Kommentit

Kaunokirjallisuudesta löytyy myös Sirpa Kähkösen Kuopio-romaanisarja. Siellä myös ko. aiheesta.

Snellman instituutin julkaisu talvisodan pommituksista .