Löytyykö kirjaa/kirjoja jotka käsittelevät prader-willin- oireyhtymää?

25.8.2003

Löytyykö kirjaa/kirjoja jotka käsittelevät prader-willin- oireyhtymää?

26.8.2003
26.8.2003

Aiheestasi näyttää suomeksi löytyvän kovin vähän painettua aineistoa. Tässä kaksi:

Aho Mirja: "PWS : Prader-Willi-syndrooma", 1996.
ISBN 952-5055-67-1. Kirja on opinnäytetyö Jyväskylän sosiaali- ja terveysalan oppilaitokseen.
Kirjaa on Oulun yliopiston kirjastossa sekä Åbo akademin kirjastossa, joista voit pyytää sen kaukolainaksi Helsinkiin oheisella lomakkeella http://www.lib.hel.fi/kaukopal/pyynto.htm . Kaukolainan hinta on 4€.

Neuvolalehden v. 1995, numerossa 1 on sivuilla 14-15 V. Honkasen artikkeli "Prader-Willin ja Angelmanin oireyhtymä"

Näiden lisäksi ainakin seuraavissa englanninkielisissä julkaisuissa käsitellään PWS:aa.

Dykens, Elisabeth M.: "Genetics and mental retardation syndromes : a new look at behaviour and interventions", 2001. ISBN 1-55766-471-4 .
Tämä kirja on lainattavissa Oulunkylän kirjastossa. Voit varata kirjan osoitteesta http://www.helmet.fi , jos sinulla on kirjastokorttiisi liitetty nelinumeroinen tunnusluku = pin-koodi. Muuten voit tehdä varauksen lähimmässä kirjastossa.

Wigren, Margareta: "Skin picking in Prader-Willi syndrome : a pilot study of clinical differences and comorbid symptoms", 1999. Sarja: Göteborg psychological reports, ISSN 0301-0996; nr6, vol.29,1999. Kirja on saatavilla Helsingin yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan kirjastossa Bulevardilla.

Kannattaa varmasti myös lainata teos: "Kehitysvammaisuus" / toim. Markus Kaski. WSOY, 2001. ISBN 951-0-25456-8. Kirjaa näyttää olevan saatavissa useassakin Helsingin kirjastossa.