Otsikko
Löytyykö Kahlil Gibranin kirjoista ? Mistä ? "toisessa kädessä on rakkaus ja toisessa vapaus..... valitse..... jos olisit valinnut rakkaus olisit saanut vain…

Kysytty

Löytyykö Kahlil Gibranin kirjoista ? Mistä ?
"toisessa kädessä on rakkaus ja toisessa vapaus..... valitse.....
jos olisit valinnut rakkaus olisit saanut vain rakkauden....valitsit viisaasti vapauden. Yhtenä päivänä palaan luoksesi ja minulla on molemmat lahjat samassa kädessä..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asian selvittämiseen ei ole muuta keinoa, kuin yksinkertaisesti selata Gibranin teoksia. Teokseen Mestarin sanoja on koottu lähes kaikki Gibranin teokset, jotka ovat Särkyneet siivet, Merta ja hiekkaa, Kapinalliset henget, Maan jumalat, Jeesus ihmisen poika, Temppelin portilla, Mestarin ääni, Vaeltaja, Jumalan tuli, Edelläkävijä, Profeetta ja Profeetan puutarha. Teos on siten hyvä lähtökohta Gibranin tuotannon läpikäymiseksi. Näiden lisäksi on olemassa teos Idän ja lännen profeetta.