Otsikko
Löytyyko Cassia didimobotrya nimiselle kasville suomenkielistä nimeä?

Kysytty

Löytyyko Cassia didimobotrya nimiselle kasville suomenkielistä nimeä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Cassia didymobotrya on suomeksi terttusenna. Terttusenna on ainavihreä, kolmisen metriä korkea pensas, joka kukkii melkein koko vuoden. Pensas on kotoisin Afrikasta. Kukat ovat keltaiset ja kynttilämäiset kukinnot pystyjä. Kukinnon päässä on sinimustia nuppuja. (Lähde: Rauno Mattila & Uljas Virolainen: Subtropiikin kasviopas, 1995).