V. 1809 Porvoon valtiopäivillä talonpoikaissäätyä edusti Henrik (Heikki) Tervonen, joka tunnettiin Kainuussa "Mainuan kuninkaana". Onkohan kyseinen henkilö…

Kysytty

V. 1809 Porvoon valtiopäivillä talonpoikaissäätyä edusti Henrik (Heikki) Tervonen, joka tunnettiin Kainuussa "Mainuan kuninkaana". Onkohan kyseinen henkilö Paltamon Mainuan alueella v. 1756-1833 elänyt Heikki Tervonen?.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 1809 valtiopäiväasiakirjojen mukaan H.Tervosen henkilötiedot pitävät paikkansa. Lähde: Protocoller hållna hos det hedervärda bonde ståndet vid landtdagen i Borgå år 1809.Hfors 1893, s. 278.