Löytyisiköhän etsimäni kirja alla olevien tietojen perusteella? Kirjassa keskustelevat anoppi ja petetty aviomies keittiön pöydän ääressä petetyn aviomiehen ja…

Kysytty

Löytyisiköhän etsimäni kirja alla olevien tietojen perusteella? Kirjassa keskustelevat anoppi ja petetty aviomies keittiön pöydän ääressä petetyn aviomiehen ja anopin tytön avioeroon johtaneista syistä. Pitkien öisten keskustelujen jälkeen anoppi saa petetyn miehen ymmärtämään ja hyväksymään tilanteen ja lopputulos on sopuisa avioero pariskunnan välillä.
Muistaisin, että kirjan olisi kirjoittanut joku Virolainen naiskirjailia ja kirjan nimestä muistaisin, että se olisi "X keittiössäni". Eli "joku" keittiössäni esim. "krokotilli keittiössäni" tai esim. "elefantti keittiössäni" tai joku muu vastaava keittiössäni. Luulen, että kirja on ilmestynyt 2000 vuoden alkupuolella. Kiitos ennakkoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko etsimäsi kirja olla Anna Gavaldan Viiniä keittiössä? Muistamasi yksityiskohdat eivät kaikki täsmää, mutta aika pitkälti kuitenkin.

Ranskalaisen kirjailijan Anna Gavaldan vuonna 2003 suomennetussa romaanissa petetty aviovaimo ja miehen isä, appi, keskustelevat yhden yön ajan keittiön pöydän ääressä elämästään ja avioliitoistaan. Naiselle syntyy uusi kuva niin apestaan kuin puolisostaankin.

Tässä linkki yhteen esittelyyn kirjasta:

http://jarjellajatunteella.blogspot.fi/2011/01/anna-gavalda-viinia-keit…