Löytyisikö tietoa säveltäjä Erkki Salmenhaaran kappaleesta Onnellisten saari (jos nyt oikein muistan nimen), ts. mihin suurempaan teokseen se mahtaakaan…

Kysytty

Hei,

Löytyisikö tietoa säveltäjä Erkki Salmenhaaran kappaleesta Onnellisten saari (jos nyt oikein muistan nimen), ts. mihin suurempaan teokseen se mahtaakaan liittyä, vai onko sittenkin oma teoksensa?
Kiitos!

t. Olen hukannut oman kappaleeni

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoittanet Erkki Salmenhaaran 5. sinfoniaa, jolla on myös erityinen nimi: "Lintukoto" ("Isle of bliss", "Lycksalighetens ö"). Sen lähtökohtana on Aleksis Kiven runoelma. Sinfonia on sävelletty solisteille, kuorolle ja orkesterille. Salmenhaara sävelsi sen vuonna 1989 Helsingin yliopiston tilauksesta yliopiston 350-vuotisjuhlia varten.

Teoksen tiedot Music Finland -sivustolla:

https://core.musicfinland.fi/works/lintukoto-f50f1096-2cc9-48cd-943a-35…