Löytyisikö tällaisen piirileikin sanat: "Anttia varten lapaset tein, lapaset tein, lapaset tein. Anttia varten lapaset tein, lapaset tein. Antti kun kuoli…

Kysytty

Löytyisikö tällaisen piirileikin sanat:

"Anttia varten lapaset tein, lapaset tein, lapaset tein. Anttia varten lapaset tein, lapaset tein. Antti kun kuoli niin lapaset jäi (jne.)"

Ja perunoita varten kuopan tein, mutta perunat kun loppui, niin kuoppa se jäi jne.

Löytyyköhän tätä mistään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhasta Matti Hakon toimittamasta Suomalaisia kansanlauluja –kirjasta löytyy Pyhäjärveltä muistiinmerkitty toisinto, jossa on tämä Antti ja lapaset kohta.

Kyseessä on ilmeisesti piirileikkilaulu, jonka tunnetuimman version sanat alkavat: "Ei ole leskeä ollenkaan"

Vastauksen saimme kirjastojenvälisen tietolistan välityksellä.