Mistä löytäisi Pepin jäähyväislaulun nuotit?

Kysytty

Mistä löytäisi Pepin jäähyväislaulun nuotit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekijänoikeudellisista syistä laulujen sanoja tai nuotteja ei useinkaan (ainakaan laillisesti) löydy Internetistä. Tämän Peppi Pitkätossun jäähyväislaulun nimellä kulkevan vanhan ruotsalaisen kansanlaulun sanat löytyvät useasta laulukirjasta ja nuottijulkaisusta. Oikealta nimeltään laulu on "On laiva valmiina lähtöön".

Etsimällä HelMet -aineistohaussa teosta tällä nimellä huomataan, että tämän laulun nuotit löytyvät useasta kirjastosta lainattavasta nuottikirjasta, esim. teoksesta Jos sull' lysti on / Toimittanut Hannele Soljander-Halme. Teoksen voi varata netistä pinkoodin avulla tai kirjastokäynnin yhteydessä.

36 ääntä

Kommentit

Koska Peppi Pitkätossun jäähyväislaulu on melodialtaan kansansävelmä (ainakin jos hakee kappaletta osoitteessa http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/index.php, saa kyseisen käsityksen), pelkkien nuottien julkaisemisen netissä ei pitäisi olla laitonta, kunhan ei julkaise sanoja tai jonkun toisen tekemää sovitusta. Korjaa jos erehdyin!