Löytyisikö kirjoja tai muita julkaisuja joissa käsiteltäisiin elinsiirron saaneen lapsen päivähoitoa (esim. mihin seikkoihin täytyy kiinnittää huomiota, miten…

Kysytty

Löytyisikö kirjoja tai muita julkaisuja joissa käsiteltäisiin elinsiirron saaneen lapsen päivähoitoa (esim. mihin seikkoihin täytyy kiinnittää huomiota, miten lapsi eroaa terveestä lapsesta ym).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suoranaisesti elinsiirtolapsesta ja päivähoidosta ei löydy, mutta olisiko näistä apua:
Viljanen, Susanna
Nimeke "Eevert on helppo lapsi"
Aikakauslehti Lapsen maailma
2005 ; (64) ; 5 ; 6-7
Huomautus Haastateltavina 2-vuotiaan Eevertin vanhemmat. Eevertillä oli syntyessään munuaistauti ja hänelle tehtiin elinsiirtoleikkaus reilun vuoden ikäisenä

Karjalainen, Arja
Nimeke Täyttä elämää elinsiirron jälkeen : hylkimislääkitys on elinsiirtolapsen jokapäiväinen kasvinkumppani
Sanomalehti Aamulehti (AL)
Päiväys 1996-11-05
Huomautus Lapsille tehdyistä elinsiirroista Suomessa; haastattelussa mm. lasten nefrologi Marja Ala-Houhala Tampereen yliopistollisesta sairaalasta

Vainikainen, Tuula
Uusi elämä lapselle elinsiirrolla (munuaiset)
Lapsen maailma . 59 (2000) : 2 , s. 16.