Otsikko
Löytyisikö kaunista joululaulua Heinillä härkien kaukalon alkuperäiskielellä esitettynä (ranskaksi lienee "Entre le bœuf et l'âne gris")? Kuulin tämän Petri…

Kysytty

Löytyisikö kaunista joululaulua Heinillä härkien kaukalon alkuperäiskielellä esitettynä (ranskaksi lienee "Entre le bœuf et l'âne gris")? Kuulin tämän Petri Laaksosen joulukonsertissa pari vuotta takaperin. Ilmeisesti Laaksonen itse ei ole sitä levyttänyt, mutta olisiko kirjastosta löytyvissä levyä tai kasettia, jossa tuo laulu olisi ranskaksi kenen hyvänsä esittämänä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappale Entre le boeuf et l'ane gris (Heinillä härkien kaukalon)löytyy ranskaksi ainakin seuraavilta levyiltä:

ILOINEN JOULU
HELSINKI : ONDINE, P2001
CD-äänilevy
- esittäjä on Tapiolan kuoro ja Helsingin kaupunginorkesteri

SIMPLY the best Christmas album [Äänite] : over 2 hours of the most beautiful classical holiday favorites
Paris : Erato Disques, p2000
2 CD-äänilevyä
- kappaleen esittäjä on Maitrise Saint-Pierre Aux Liens de Bulle (poikakuoro)

Noel / PETITS CHANTEURS À LA CROIX DE BOIS (lapsikuoro)
Auvidis, p1987
CD-äänilevy

TALJANKA
Santa Lucia
Taljanka Economics, p2002
CD-äänilevy

CHANTE Noël
Paris : Studio SM, p1983
C-kasetti
- useita esittäjiä, kappaleen esittäjää ei ole mainittu tiedoissa