Löytyisikö erästä aikakauslehden numeroa vuosilta 1953-1955? Lehti on todennäköisimmin ollut Seura. Lehdessä on kuva, missä koirankopin edessä on…

Kysytty

Löytyisikö erästä aikakauslehden numeroa vuosilta 1953-1955? Lehti on todennäköisimmin ollut Seura. Lehdessä on kuva, missä koirankopin edessä on saksanpaimenkoira Jekku (rajavartiokoira) ja pieni tyttö nimeltään Maire Kivimäki. Kuva on otettu Pukarin vartiolla tai Kortesalmen vartiolla Kuusamossa.

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjaston kirjavarastossa Pasilan kirjastossa on vanhoja Seura-lehden vuosikertoja. 1950-luvulta on vuoden 1953 numerot 1-26:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1092940__Sseura__P0%2C4__Orightresult__U__X8?lang=fin&suite=cobalt

Ainakaan kansikuvana näissä lehdissä ei ole etsimääsi kuvaa. Lehtiä voi tulla selaamaan Pasilan kirjastoon kirjaston aukioloaikoina. Muita numeroita ja vuosia kannattaa kysyä Kansalliskirjastosta. Yhteystiedot löytyvät alla olevasta linkistä:

https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/info/yhteystiedot