Otsikko
Löytyisikö 1800-luvun brittiläistä dandyismi-kulttuuria käsittelevää materiaalia, tieto- tai kaunokirjallisuutta?

Kysytty

Löytyisikö 1800-luvun brittiläistä dandyismi-kulttuuria käsittelevää materiaalia, tieto- tai kaunokirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavia kirjoja aiheesta saa eri maakuntakirjastoista: Toni Korkalo: Dekadenssin hurmaa – matka itseeni dekadenssin kautta (2004), J.K. Huysmans: Vastahankaan (2005), Ian Kelly: Beau Brummell: The Ultimate man of style (2006), Fashion Cultures – Theories, Explorations aned Analysis (2000), Charles Baudelaire: Modernin elämän maalari ja muita kirjoituksia (2001), Modernin ulottuvuuksia (1989), Henry Chriscott: The Story of a Great Passion (1978), Riddar Blåskägg och mannen med järnmasken – legendariska gestalter i historien (1973. Saat sijaintitiedot maakuntakirjastoissa Frank-monihaulla (www.kirjastot.fi > tiedonhaku > Frank-monihaku), valitsemalla hakualueeksi maakuntakirjastot ja laittamalla asiasanan dandyismi. Voit saada kaukolainaksi aineistoa myös muualta, Suomen lisäksi ulkomailtakin, mutta näiden saatavuus on hyvä ja nämä sopivat lähtökohdaksi aiheeseen.