Etsin Oscar Wilden elämää käsittelevää aineistoa.

Kysytty

Etsin Oscar Wilden elämää käsittelevää aineistoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyvin saat ajantasaisia lähteitä hakemalla Vivisimolla, kirjoitat www.vivisimo.com ja hakukohtaan Oscar Wilde. Näin saat aineistoa jaoteltuna eri aiheisiin, jotka liittyvät tähän kirjailijaan. Suomalaisten yleisten kirjastojen aineistot Wildesta saat osoitteella www.kirjastot.fi > Frank-monihaku > maakuntakirjastot, valitsemalla pudotusvalikosta kaikki kirjastot ja kirjoittamalla asiasanaksi Wilde, Oscar. Vastaavasti, jos olet kiinnostunut yliopistokirjastojen Wilde-annista, voit valita Frank-monihausta yliopistokirjastot. Seuraavanlaisia teoksia
Wildeen liittyen löytyy juuri nyt Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta: Drufva, Juha: Unohdettuja ajatuksia etsimässä (Tampere : Eurooppalaisen filosofian seura, 2005),
Ulkomaisia kauhukirjailijoita (Helsinki: BTJ Kirjastopalvelu, 2005),
Welling, Heini: Turhamainen mies - narri vai sankari?
(Tampere: Nukke- ja pukumuseo, 1999), Ellmann, Richard:
Oscar wilde (Stockholm: Forum, 1990), Blomstedt, Jan:
Vasta-ajattelijoita (Helsinki, 1986) sekä Bonniers allmänna litteraturhistoria - från Baudelaire till första världskriget (Stockholm: Bonnier, 1964). Wilde liitetään dandyismiin, jonka lähteitä löydät hakemalla Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkistosta asiasanalla dandyismi.