Löysin vuokra-asuntoni varastoa siivotessani jonkun edellisistä vuokralaisista henkilöpapereita. Oli vanhentunut passi, henkilökortti ja KELA-kortti. Mitä…

Kysytty

Hei, löysin vuokra-asuntoni varastoa siivotessani jonkun edellisistä vuokralaisista henkilöpapereita. Oli vanhentunut passi, henkilökortti ja KELA-kortti. Mitä näille pitäisi tehdä? Asunnon omistaja on juuri vaihtunut, eikä nykyinen tiedä entisistä vuokralaisista. Yritin etsiä henkilöä Facebookista, mutta ei ole onnistunut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löydetyt henkilöllisyyspaperit kannattaa toimittaa poliisille. Erityisesti passit, vanhentuneetkin, voivat vääriin käsiin joutuessaan päätyä rikolliseen käyttöön.

Ks. poliisin sivut:
https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/subpages/neuvotloytotavarat?ope…