Löysin lompakostani kirjastokortin, joka on hankittu vuonna 2008. Haluaisin lainata kirjoja, mutten muista tunnuslukua. Olisiko mahdollista saada uusi…

Kysytty

Löysin lompakostani kirjastokortin, joka on hankittu vuonna 2008. Haluaisin lainata kirjoja, mutten muista tunnuslukua. Olisiko mahdollista saada uusi tunnusluku tai uusi kirjastokortti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saat uuden tunnusluvun mistä tahansa HelMet-kirjastosta. Sinulla pitää olla mukanasi kuvallinen henkilötodistus.

Mikäli olet alle 15-vuotias, tarvitset takaajan valtuutuksen siihen, että saat tunnusluvun. Jos et pääse kirjastoon takaajan kanssa, voit tulostaa alla olevasta linkistä löytyvän ilmoittautumislomakkeen ja tuoda sen täytettynä kirjastoon. Saat tunnusluvun heti käyttöösi.

Voit toki lainata kirjoja ilman tunnuslukuakin, jos asioit kirjaston lainaustiskiltä.

http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastokortti/