Löysin hyllystäni jääkärieversti S.E.Weckströmin kirjan, jonka on valmistanut Werner Söderströmin Porvoon painolaitokset vuonna 1924. Kannettomiin…

Kysytty

Hei!
Löysin hyllystäni jääkärieversti S.E.Weckströmin kirjan, jonka on valmistanut Werner Söderströmin Porvoon painolaitokset vuonna 1924. Kannettomiin paperikuoriin on kirjoitettu lyijykynällä Etappi. Onko kirjasta saatavana lisätietoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhtään S. E. Weckströmin kirjoittamaa kirjaa ei Suomen kansallisbibliografia Fennican mukaan (https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI) Suomessa ole julkaistu. Olisiko S. E. Weckström ehkä ollut kirjan omistaja?

Vuonna 1924 Werner Söderström eli WSOY julkaisi K. A. Wegeliuksen kirjoittaman kaksiosaisen kirjasarjan. Osien nimet ovat
- Aseveljet. 1, Läntinen etappi ja Simon kahakka
- Aseveljet. 2, Itäinen etappi ja Peräpohjolan vapaustaistelu

Sana etappi löytyy kummankin kirjan nimestä. 1. osa käsittelee jääkäriliikettä ja vuosia 1916-1917. Kirjassa on 373 sivua ja kuvia ja karttoja. 2. osa käsittelee jääkäreitä ja kansalaissotaa. Kirjassa on 479 s. ja myös kuvia ja karttaliite. Kirjat on julkaistu myös yhtenä niteenä.

Voisiko näistä toinen tai molempien kirjojen yhteisnide olla hyllystäsi löytynyt teos?