Löysin Celtic Woman Songbookista kappaleen Vivaldi's Rain g-duurissa. Kirjan lainasin Helmet-kirjastosta. Nuotissa lukee Traditional, Arranged by David Downes…

Kysytty

Hei, Löysin Celtic Woman Songbookista kappaleen Vivaldi's Rain g-duurissa. Kirjan lainasin Helmet-kirjastosta. Nuotissa lukee Traditional, Arranged by David Downes. Etsin nuotista korkeampaa versiota, joka alkaisi a - c väliltä. Löytyisikö kirjastosta? Terkuin Sopraano

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttää valitettavasti siltä, että tämä Celtic Woman Songbook on ylipäätään ainoa nuottiversio tästä laulusta, joka on tehty Vivaldin tunnettuun musiikkiin (osa Largo konsertosta L'inverno, RV297 sarjasta Le quattro stagioni, ei siis mikään kansanlaulu) laulaja Chloë Agnewin käyttöön. Agnew kuuluu viiden irlantilaisnaisen muodostamaan lauluyhtyeeseen Celtic Woman, jonka taustavoimiin sovittaja David Downeskin kuuluu.

Saattaisi olla helpointa pyytää jotakuta nuotinkirjoitustaitoista transkriboimaan lauluääni korkeammalle äänialalle. Yleensä on erittäin harvinaista, että muista kuin ikisuosikeista ylipäänsä tehtäisiin monille äänialoille omia nuottiversioita. Vivaldin Le quattro stagioni tähän ryhmään kuuluu, mutta tämä lauluversio tuskin ainakaan vielä.

Heikki Poroila