Löysin artikkelin, joka oli otettu Suomen Uutiset -lehdestä. Milloin tällainen lehti ilmestyi ja kuka sitä julkaisi? Oliko kyseessä jonkun puolueen lehti?

Kysytty

Löysin artikkelin, joka oli otettu Suomen Uutiset -lehdestä. Milloin tällainen lehti ilmestyi ja kuka sitä julkaisi? Oliko kyseessä jonkun puolueen lehti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Uutiset oli Suomen Maaseudun Puolueen pää-äänenkannattaja.

Kirjastojen yhteistietokanta Melindasta löytyy haulla lehden nimi Suomen Uutiset kolme viitettä:

1. Suomen uutiset. Helsinki : Rekolid : Helsingin yliopiston kirjasto [jakaja], 1964-1995. Mikrotallenne

2. Suomen uutiset / Pientalonpoika r.y. Helsinki : Pientalonpoika, 1961-1995. Jatkuva julkaisu

3. Pientalonpoika : Suomen pientalonpoikien pää-äänenkannattaja. Helsinki : Suomen pientalonpoikien puolue, 1959-1961. Jatkuva julkaisu

Wikipedia tietää: "SMP:n äänenkannattaja oli Suomen Uutiset (ISSN 0356-5017), joka aloitti ilmestymisensä 27. helmikuuta 1959 nimellä Pientalonpoika. Lehteä julkaisi Pientalonpoika-osakeyhtiö. Lehti ilmestyi aluksi kerran kuussa, syksystä lähtien viikoittain ja vuoden 1960 lopusta alkaen kahdesti viikossa. Keväällä 1961 Pientalonpojan levikki oli noin 22 000. Pientalonpoika meni konkurssiin huhtikuussa 1995, ja se vei mukanaan myös puolueen. Yhtiön taloussotkuja selvitettiin 1990-luvun alussa näkyvästi julkisuudessa ja käräjillä"

1 ääntä

Kommentit

Persujen lehti jossa ei ole mikään totta. Voi jättää lukematta