Otsikko
Löysin arabian lautasen, jonka pohjassa ruskea piippuleima ja sen alla numero 50. Mikähän merkitys on tällä numerolla..?

Kysytty

Löysin arabian lautasen, jonka pohjassa ruskea piippuleima ja sen alla numero 50. Mikähän merkitys on tällä numerolla..?

Vastaus

Vastattu

Leiman alla olevat numerot ovat ajoitusmerkintöjä. Kahden numeron ajoitusmerkintä merkitsee valmistusvuotta eli numero 50 tarkoittaa vuotta 1950.

Lähde ja lisätietoa

Astiataivas: Arabian pohjamerkinnät https://www.astiataivas.fi/arabian-pohjamerkinnat