Linnanmäen kalliolla Helsinginkadun puolella on betoninen "hökötys". Koska se ilmestyi siihen ja mitä varten?

Kysytty

Linnanmäen kalliolla Helsinginkadun puolella on betoninen "hökötys". Koska se ilmestyi siihen ja mitä varten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Kain Tapperin suunnittelema Rakentajien muistomerkki Moduli, joka valmistui vuonna 1973. Lähes kymmenen metriä korkea betoninen muistomerkki sulautuu hyvin taustan kallioihin ja jää näin helposti monelta huomaamatta. Muistomerkin jalustan laatassa lukee: "Suomen Rakennusurakoitsijaliitto täyttäessään 50 vuotta lahjoitti tämän rakentajapatsaan Helsingin kaupungille. Kuvanveistäjä Kain Tapper 1970-1973".

Lähde:

Rautio, Antero: "Pääkaupunkiseudun julkiset muistomerkit ja taideteokset" (Karisto, 1998)

18 ääntä

Kommentit

Aikamoinen