Liittyvätkö Danielle Trussonin kirjassa "Enkelioppi" olevat viittaukset sekä koko juoni jollain tavalla oikeasti olemassa olevaan myyttiin tai legendaan?

Kysytty

Liittyvätkö Danielle Trussonin kirjassa "Enkelioppi" olevat viittaukset sekä koko juoni jollain tavalla oikeasti olemassa olevaan myyttiin tai legendaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Legenda langenneista enkeleistä, jotka saivat ihmisnaisten kanssa jälkeläisiä, on peräisin juutalaisten pyhistä teksteistä. Raamatussa heistä kerrotaan Vanhan testamentin 1. Mooseksen kirjan 6. luvussa. Heitä kuvataan jättiläisiksi ja muinaisajan kuuluisiksi sankareiksi. Trussoni on lukenut paljon kristillisiä kirjoituksia enkeleistä. Lisäksi kirjassa käsitellään muinaista kreikkalaista tarua Orfeuksesta. Luola, josta Orfeus kirjassa laskeutui Manalaan, on oikeasti olemassa Bulgariassa, mutta sen liittyminen Orfeukseen tai langenneisiin enkeleihin lienee Trussonin omasta päästä. Linkki kirjailijan haastatteluun ohessa http://pursuitist.com/arts/interview-with-angelology-author-danielle-tr… .