Lauri Pohjanpään runo "Kaivolla" tai "Kaivotiellä" miten kuuluu tai mistä kirjasta?

Kysytty

Lauri Pohjanpään runo "Kaivolla" tai "Kaivotiellä" miten kuuluu tai mistä kirjasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivotiellä -niminen runo löytyy Tammen kustantamasta runokirjasta Tämän runon haluaisin kuulla, osa 2. Runo alkaa sanoilla "Äiti, kuka metsässä haastaa ja puhuu?" Tämän runon kirjoittaja on Einari Vuorela eikä Lauri Pohjanpää, kuten kysyjä muistelee. Voisiko tässä kuitenkin olla se runo, jota etsitään? Runo on Vuorelan kokoelmasta Keväthartaus, 1921.