Lastenkirja, jossa poika kohtaa vanhuksen. Vanhuksella on sormus, jonka avulla hän taikoo pojan toiseen todellisuuteen (Narniaan?, ei siis komeron kautta) …

Kysytty

Lastenkirja, jossa poika kohtaa vanhuksen. Vanhuksella on sormus, jonka avulla hän taikoo pojan toiseen todellisuuteen (Narniaan?, ei siis komeron kautta) Onko tämmöistä olemassa, vai pettääkö muisti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kysymyksessä C.S. Lewisin Narnia-sarjan kronologinen aloitusteos Taikurin sisarenpoika? Siinähän esitellään lapset Polly ja Digory sekä ilkeä Andrew-eno, joka on eräänlainen taikuri. Andrew-eno houkuttelee taikasormuksen avulla molemmat lapset tutustumisretkelle maailmoihin, josta yksi on Narnia, juuri syntymäisillään oleva maailma. Toisesta maailmasta tulee myös paha Narniaan Jadis-kuningattaren hahmossa. Tämä tunnetaan myöhemmissä Narnia-kirjoissa nimellä Valkea Velho.