Otsikko
Lapseni ovat toivoneet että lukisimme uudestaan erään sadun, mutta en millään muista kirjan nimeä. Satu oli useamman tarinan kokoomateoksessa, jossa oli…

Kysytty

Hei,
Lapseni ovat toivoneet että lukisimme uudestaan erään sadun, mutta en millään muista kirjan nimeä.
Satu oli useamman tarinan kokoomateoksessa, jossa oli kotimaisten kirjailijoiden satuja. Luulisin että kirja on kohtuullisen uusi.

Lasteni kaipaamassa sadussa oli kaksi peikkoa, yksi menninkäinen ja paljon ö- ja ä-kirjaimia. Peikot mm. öyhöttivät ja äyhäsivät. Luulen myös, että kyseinen tarina oli miehen kirjoittama.
Samassa kirjassa oli mielestäni tarinat myös karkkimaasta ja kerrostalon asukkaista.
Kirja muistutti tyylillisesti neuvolasta lukulahjana jaettua Satulahja kirjaa.

Tietäisiköhän kukaan, mistä kirjasta on kyse?

Vastaus

Vastattu

Kirja on todennäköisesti Nuku hyvin : iloisia iltasatuja pienille (2021). Siinä on Jyri Paretskoin satu Kääkkä ja Ryökäle, joka vastaa kuvausta.

Linkki kirjan tietoihin OUTI-verkkokirjastossa: https://outi.finna.fi/Record/outi.2188454?imgid=1