Lapsena en osannut innostua pitemmistä kirjoista lukemalla. Kuuntelin kylläkin. Yläasteen kirjaesittelyt tuli yleensä tehtyä pelkän takakannen perusteella. …

Kysytty

Hei!!
Lapsena en osannut innostua pitemmistä kirjoista lukemalla. Kuuntelin kylläkin.
Yläasteen kirjaesittelyt tuli yleensä tehtyä pelkän takakannen perusteella.
Sitten innostuin, kun ystäväni luki romanttisen kohdan Zane Gray kirjasta. Luin heti kirjan loppuun itse. Sen jälkeen menin kirjastoon ja lainasin kaikki Zane Grayn kirjat. tämän jälkeen olen innostunut lukemaan muitakin kirjoja. Jopa tietokirjoja luen.
Hiljattain Outi kirjaston netti sivulta löysin pari Zane Grayn kirjaa, joita en ollut ennen lukenut. Vuosienkin jälkeen kirjat vaan tuntuu niin omilta. Sopivasti jännitystä, ei liian raakaa. Hienoja ja syvällisiä rakkaustarinoita. Helppo lukea.
Haluaisin tietää mahdollisimman saman tyyppisiä kirjailijoita. Tarinan ei tarvitse sijoittua länteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juri Nummelin on tehnyt teokset: Kuudesti laukeavat ja Wild West Finland. Niistä löytyy vinkkejä. Esimerkiksi Kelton Elmer on mainittu, esimerkiksi Puhvelinmetstäjät -teos.

Muita mahdollisia tekijöitä ja  heidän teoksiaan, joihin kannattaisi tutustua:

Louis L'amour: Rio Granden lainsuojattomat, Heidän on kuoltava, Pimeä kanjoni.

Jack London: Lumikenttien tytär, Erämaan kutsu

Max Brand: Laukaus pimeässä, Kuudestilaukeavan maa

MIchener James A

Uudemmasta kirjallisuudesta, mm.Cormac McCarthyn: Kaikki kauniit hevoset, Tasangon kaupungit

Lisää ehdotuksia http://www.jamesnava.com/18/08/2011/the-best-western-novels-of-the-20th… . Kaikkia tässä luettelossa olevia ei välttämättä ole suomennettu.

0 ääntä

Kommentit

Luettelosta puuttuu James Oliver Curwood, jolla on hyvin samantyylisiä kirjoja,