Lainatuimmat-osastossa oli vain kolme paikkakuntaa: Vehmaa, Oulu ja Tampere. Mistä on saatavissa muiden paikkakuntien tiedot?

Kysytty

Hei!
Lainatuimmat-osastossa oli vain kolme paikkakuntaa: Vehmaa, Oulu ja Tampere. Mistä on saatavissa muiden paikkakuntien tiedot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainaustilastoja ja lainatuimpia kirjoja on kyselty tämän palvelun kautta aiemminkin. Erilaisia aiheeseen liittyviä kysymyksiä ja vastauksia löytyy Kysy kirjastonhoitajalta -arkistosta parhaiten sanalla lainaustoiminta.
Vastausten perusteella tiivistäen: erilaisia lainaustoimintaan liittyviä tilastoja on jos jonkinlaisia, mutta näitä lainatuimmat -tilastoja vain satunnaisesti ja kirjastokohtaisesti. Miksi? Tällaisia listoja voi tehdä vain näppituntumalla, koska hankitut kappalemäärät ja uutuuksien pikalaina-ajat vääristävät tulosta.