Lainasin Hgin pääkirjastosta (Pasila) joskus vuosituhannen vaihteessa ohuehkon englanninkielisen kirjan, joka käsitteli (muun muassa?) 1950-luvun…

Kysytty

Lainasin Hgin pääkirjastosta (Pasila) joskus vuosituhannen vaihteessa ohuehkon englanninkielisen kirjan, joka käsitteli (muun muassa?) 1950-luvun amerikkalaisia tieteiselokuvia kommunismin pelon ja kylmän sodan näkökulmasta.

En muista kirjan nimeä tai tekijää, enkä ole saanut niitä selville sen paremmin googlettamalla kuin Helmetin avullakaan. Osaisittekohan te kertoa, mikä kirja on mahtanut olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksi ehdokas etsityksi kirjaksi voisi olla vuonna 1999 julkaistu David Seedin kirja American science fiction and the cold war : literature and film.

American science fiction and the Cold War | Itä-Suomen yliopisto | Finna.fi

1 ääntä

Kommentit

Hei!
Kiitos vastauksesta! Ellei tämä Seedin kirja ole koskaan kuulunut Helsingin pääkirjaston valikoimiin (poimin sen silloin suoraan hyllystä), se ei kuitenkaan mitenkään voi olla etsimäni. Nythän kirjaa näyttäisi olevan tasan yksi kappale koko Suomen maassa (Joensuu).

Myöskään kannen kuva ei vaikuta tutulta (googlasin).

Vastaankin vielä itselleni!

"Saamani "väärä" vastaus kirvoitti tekemään uudelleen tiedonhakuja internetin uumenista ja presto! Etsimäni teos on Patrick Lucanion "Them or Us. Archetypal Interpretations of Fifties Alien Invasion Films" (Indian University Press, 1987).

Mutta valitettavasti sitä(kään) ei löydy enää Helmetin valikoimista. On taidettu myydä poistokirjana eteenpäin jo vuosia sitten...