Kysyn nyt aika mahdotonta. Uudenkaupungin Sanomissa on joskus 90-luvulla ilmestynyt sarjakuva. Siinä on tyttö ja poika, sarjakuva on rakkauspainotteinen. Tyttö…

Kysytty

Kysyn nyt aika mahdotonta. Uudenkaupungin Sanomissa on joskus 90-luvulla ilmestynyt sarjakuva. Siinä on tyttö ja poika, sarjakuva on rakkauspainotteinen. Tyttö ja poika ovat muualtakin tuttuja, sillä olen joskus ostanut etelästä ko. hahmon itselleni. Haluaisin tietää sarjakuvan tai sarjakuvan tekijän nimen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan etsimäsi sarjakuva Mafalda? Tämä sarjakuva ilmestyi Uudenkaupungin Sanomissa ainakin alkuvuonna 1991. Tekijä on nimimerkki Quino (=Joaquin Salvador Lavado). Alunperin ko. sarjakuvia on julkaistu argentiinalaisissa aikakauslehdissä El Mundo ja Cordoba...) Suomeksi sarjakuva-albumit ovat ilmestyneet Jalavan kustantamina erilaisina versioina vuosina 1971-2002: Mafalda 1, Mafalda 2 ja Mafalda 3.