Otsikko
Kysymys Helmet-tietokantaan liittyen. Saan sähköpostiosoitteeseeni ilmoitukset aineiston erääntymisestä, mikä on hyvä palvelu. Mutta jostain syystä en saa …

Kysytty

Kysymys Helmet-tietokantaan liittyen. Saan sähköpostiosoitteeseeni ilmoitukset aineiston erääntymisestä, mikä on hyvä palvelu. Mutta jostain syystä en saa (enää, se loppui ilmeisesti jossain vaiheessa tämän vuoden aikana) sähköpostiin ilmoituksia varaamani aineiston saapumisesta noudettavaksi. Voiko tätä jotenkin korjata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuullostaa varsin oudolta ongelmalta, jos osa kirjaston ilmoituksista on tullut sähköpostitse, mutta osa ei ole?

Jos kirjastojärjestelmään on tallennettu asiakkaan tietoihin asetus, että kirjaston ilmoitukset tulevat asiakkaalle sähköpostitse, ja jos tallennettu sähköpostiosoite on oikea, kaikkien kirjaston ilmoitusten (varaukset, myöhästymisilmoitukset jne.) tulisi tällöin kyllä tulla asiakkaan sähköpostiin ilman poikkeuksia ja automaattisesti.

Jos ongelma kuitenkin tuntuu toistuvan, kannattaa ottaa yhteyttä kirjastoon, jotta voidaan selvittää, onko esimerkiksi sähköpostiosoite tallennettu oikein järjestelmään.

Tarkistin sähköpostiosoitteenne järjestelmästämme ja se näyttäisi kyllä olevan aivan sama kuin se osoite, jonka mainitsitte tämän kysymyksen yhteydessäkin.