Otsikko
Kysymykseni koskee Pasilan pääkirjastoa. Miten on ajateltu Helsinki -kokoelman suhteen, miksi kokoelman teokset eivät ole lainattavissa? Ei kai voida ajatella,…

Kysytty

Kysymykseni koskee Pasilan pääkirjastoa. Miten on ajateltu Helsinki -kokoelman suhteen, miksi kokoelman teokset eivät ole lainattavissa? Ei kai voida ajatella, että ko. teoksia vain kirjaston tiloissa luettaisiin? Onko teoksia jollakin poikkeuksella mahdollisuus lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsinki-kokoelma on tosiaan ns. käsikirjastokokoelma. Monesta kirjasta on kuitenkin olemassa kaksoiskappale, joka on normaalisti lainattavissa. Näitä ei lainata sen vuoksi, että ne olisivat jatkuvasti saatavilla esim tutkimuskäyttöä tai kaukopalvelun tarpeita varten. Näin ne säilyvät myös paremmassa kunnossa eivätkä katoa. Kaukopalvelun kautta niistä on tilattavissa kopioita. Lisätietoja Helsingin kaupunginkirjaston kaukopalvelusta:
http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kaukopalvelu/