Kysyisin timantin hionnasta ja siihen liittyvistä laitteista -kirjallisuus -mahdolliset videot jne. kiitos

Kysytty

Kysyisin timantin hionnasta ja siihen liittyvistä laitteista
-kirjallisuus
-mahdolliset videot jne. kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jalokivistä, timanteista ja niiden hionnasta löytyy ainakin seuraavia teoksia: Hio kivet koruiksi kiviharrastajan käsikirja, Helsinki, Edita, 1996 . Kuosmanen, Jussi. Jalokivien pyörtöhionnan abc-kirja. [Vantaa]], J. Kuosmanen, 1996.
Tillander, Herbert. Diamond cuts in historic jewellery 1381-1910. London, Art Books, 1995.
Paronen, Tauno. Jalokivien loisto ja työstö. Hämeenlinna, Karisto, 1988.
Timonen, Esko. Kultasepän jalokivioppi, Helsinki, 1989.
Schumann, Walter. Jalokivet ja korukivet. Helsinki, Otava, 1989.
Kirjojen saatavuuden pääkaupunkiseudulla voit tarkistaa Plussa aineistotietokannasta http:// www.libplussa.fi.

Aiheeseen liittyvää videota ei löytynyt pääkaupunkiseudun kirjastoista. Myös Internetistä voit löytää sopivaa aineistoa esimerkiksi Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Makupaloista http://www.htk.fi/kirjasto Valitse vapaa-aika-valikosta kädentaidot ja seuraavasta korukivenhionta.