Otsikko
Kysyisin suomalaista kirjailijaa, ehkä joku novellikokoelma, jossa on tarina Syyparka. Jotenkin muistelen. että tunnettu kirjailija, kenties Veijo Meri tai…

Kysytty

Kysyisin suomalaista kirjailijaa, ehkä joku novellikokoelma, jossa on tarina Syyparka. Jotenkin muistelen. että tunnettu kirjailija, kenties Veijo Meri tai vast. En vain ole löytänyt googlettelemalla teosta.

Vastaus

Vastattu

Tunnetuilta kirjailijoiltamme Syyparka-niminen teksti löytyy ainakin Väinö Linnan kirjasta Oheisia : esseitä ja puheenvuoroja (WSOY, 1967) - ja tietenkin myös myöhemmistä Linnan esseistisen tuotannon kokoelmista Murroksia : esseitä, puheita ja kirjoituksia (WSOY, 1990) ja Esseitä (WSOY, 2007).