Kysyisin runosta jolla osallistuin runonlausuntakilpailuun joskus 40-50 luvun taitteessa Kymenlaaksossa.Sain sen opettajalta ruutupaperille kirjoitettuna. Se…

Kysytty

Kysyisin runosta jolla osallistuin runonlausuntakilpailuun joskus 40-50 luvun taitteessa Kymenlaaksossa.Sain sen opettajalta ruutupaperille kirjoitettuna. Se on aikojen kuluessa kadonnut. Nimi oli Hyttynen ja se alkoi ; Hyttynen kerran kesällä lepikossa lentäissänsä löysi mättähältä pienen pillin...Sitten se jatkuu jotenkin että se lenteli sinne tänne ja soittaa luritteli. Kenen kirjoittama ja mistä sen saisin.

Kiitollisena tiedosta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon Hyttynen on kirjoittanut Mauri Heikkala ja se löytyy Väinö Mäkelän vuonna 1951 toimittamasta runokirjasta Minäkin lausun s. 36. Kirja on Riihimäen kirjaston kokoelmissa ja lainattavissa.