Etsin runoa, jonka olen lukenut yli 50 vuotta sitten koululaisena. Nimien muistelen oleva Tontut joulusaunassa tai Tonttujen joulusauna. Muistan runon lopun:…

Kysytty

Etsin runoa, jonka olen lukenut yli 50 vuotta sitten koululaisena. Nimien muistelen oleva Tontut joulusaunassa tai Tonttujen joulusauna.

Muistan runon lopun: Saunan ovesta nyt verkalleen työntyy tonttuparvi lahjakääröineen. Pihakuusen takaa kurkkii kuu. Hymyssä on miekkosien suu.

kuka on kirjoittaja ja mistä runon löytää luettavakseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Ester Ahokaisen runo Tontut joulusaunassa. Runo sisältyy Ahokaisen kirjaan Joukolla juhlimaan : Lasten ohjelmistoa (Valistus, 1970). Teos näyttäisi kuuluvan oman kirjastoalueenne kokoelmiin.

Ahokainen, Ester: Joukolla juhlimaan : Lasten ohjelmistoa (1970)
https://kirkes.verkkokirjasto.fi/web/arena/welcome