Kysyisin, maalasiko Sara Hildén itse mitään maalauksia? Syntymä- ja kuolinpäivä(mahdollinen)? Muuta henkilötietoa hänestä itsestään?

Kysytty

Kysyisin, maalasiko Sara Hildén itse mitään maalauksia?
Syntymä- ja kuolinpäivä(mahdollinen)?
Muuta henkilötietoa hänestä itsestään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sara Hildén ei tiettävästi itse maalannut tauluja, mutta hän oli taitava liikenainen, taidemesenaatti ja suuri taiteen suosija. Sara Hildén syntyi Tampereella 16.8. 1905. Osoitteesta http://www.tampere.fi/hilden/ voit lukea lisää tietoa Sara Hildénistä ja hänen taidemuseostaan Tampereen Särkänniemessä. Aamulehden arkistotietokannasta löytyi tieto, että Sara Hildén kuoli 7.10. 1993. Aamulehden arkistotietokantaa voit käyttää Tampereen kaupunginkirjastossa. Sieltä löytyy erilaisia artikkeleita Sara Hildénistä. Tampereen kaupunginkirjastosta löytyy myös mielenkiintoinen kirja, jonka on kirjoittanut Timo Vuorikoski. Kirjan nimi on Sara Hildén - mesenaatin muotokuva. Kirja on lainattavissa ja sitä voi myös pyytää varastosta lainaksi, mikäli sitä ei löydy avohyllyltä. Kirja on luokassa 99.16063. Kirjassa on paljon henkilötietoa Sara Hildénin elämänvaiheista vuosilta 1905-1962.