Kysyisin kirjoja ruotsalaisista taiteilijoista n. 1880 - 1910, erikoisesti naistaiteilijoista, joko ruotsiksi tai suomeksi.

Kysytty

Hei, kysyisin kirjoja ruotsalaisista taiteilijoista n. 1880 - 1910, erikoisesti naistaiteilijoista, joko ruotsiksi tai suomeksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsalaisista kuvataiteilijoista yleensä saa lyhyet henkilötiedot Svenska konstnärer –teoksesta. Kirjasta on useita painoksia, uusin on vuodelta 2011.

Alla joitakin kirjoja kysymäsi ajan ruotsalaisista taiteilijoista.

- Ett år i Jenny Nyströms Sverige / Ralph Herrmanns (1983)
- Sigrid Hjertén / Elisabet Haglund ; minnesteckning Iván Grünewald (1985)
- Enheten bortom mångfalden : två perspektiv på Hilma af Klints verk / - Gurli Lindén ; Anna Maria Svensson (1999)
- Solägget: fantasi och verklighet i Elsa Beskows konnst / Stina Hammar (2002)
- Carl Fredrik Hill / [text: Marika Wachtmeister ... et al.] (2000)
- Anders Zorn 1860-1920 : valon, värin ja veden mestari = ljusets, färgens och vattnets mästare / [luettelon toimitus = katalogens redigering: Anne-Maj Salin] (2005)

Wikipediasta löytyy laaja artikkeli ruotsalaisista taiteilijoista. Rajaaminen tiettyyn ajanjaksoon tai pelkästään naistaiteilijoihin ei tosin onnistu:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_konstn%C3%A4rer