Kysyin joitakin päiviä sitten kirjoista, missä olisi vahvoja naisia. Sainkin hyvän vastauksen, kiitos siitä. Nyt palstaa selatessani en enää löytänyt kysymystä…

Kysytty

Kysyin joitakin päiviä sitten kirjoista, missä olisi vahvoja naisia. Sainkin hyvän vastauksen, kiitos siitä.
Nyt palstaa selatessani en enää löytänyt kysymystä/vastausta.
Poistetaanko niitä jostain syystä?
(Kirjoitin muistiin osan vastauksesta ja tarkoitus oli palata asiaan. Harmittaa)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin tämän vastauksen asiasanalla naiset, se oli tuorein, olisiko se oikea, https://www.kirjastot.fi/kysy/milla-hakusanoilla-etsin-fiktiivisia-kirj…? Kysyjien  tiedot eivät ole palvelussamme tallennettuina niin, että voisimme hakea niillä edellisiä vastauksia. Etsin muutaman vinkin lisää, jos kyse ei olekaan tuosta vastauksesta. Alla olevista suosituslistoista löytyivät esim. nämä teokset:

Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo

Charlotte Brontë: Kotiopettajattaren romaani

Hugh Howey: Siilo

Nadine Gordimer: Burgerin tytär

Maria Jotuni: Rakkautta

Christa Wolf: Erään naisen elämä

Milla Keränen: Sisilian ruusu

Donna Woolfolk Cross: Paavi Johanna

Lukujonossa-blogi 8 vaikuttavaa kirjojen naishahmoa,

Kirjasampo.fi Nainen ja yhteiskunta kaunokirjallisuudessa

Piki-kirjaston suositukset Historiallisia vahvoja naisia

2 ääntä

Kommentit

Ei ollut tämä...