Otsikko
Kyselisin Roni nimen alkuperää? Haluaisin vain tietää, mistä se nimi on lähtöisin.

Kysytty

Kyselisin Roni nimen alkuperää? Haluaisin vain tietää, mistä se nimi on lähtöisin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Lempiäisen teoksessa Suuri etunimikirja sanotaan Ronin olevan lyhentymä Hieronymuksen rinnakkaismuodosta Jeronimus. Lisäksi Roni voi olla Ronaldin ja sen muunnosten kutsumamuoto.Suomen almanakassa Roni on samana päivänä, jona ruotsinkielisessä almanakassa oli ennestään nimi Ronald. Suomen ortodoksinen kalenteri yhdistää Ronin nimeen Sofronios.Nimillä ei kuitenkaan ole sisällöllistä tai historiallista yhteyttä.

10 ääntä

Kommentit

Ronin japani= Soturi