Kuulin taannoin radiosta, että Hämeenlinnan kaupunginkirjasto saisi uuden kirjastoauton, ja sen tiimoilta järjestettäisiin nimikilpailu. Pitääkö tieto…

Kysytty

Kuulin taannoin radiosta, että Hämeenlinnan kaupunginkirjasto saisi uuden kirjastoauton, ja sen tiimoilta järjestettäisiin nimikilpailu. Pitääkö tieto paikkansa? Milloin kilpailu pidetään? Entä syntyykö kaupunkiin nyt troikka, vai korvaako uusi auto jommankumman vanhoista herroista, Aaron tai Pietarin?

Kiitos jo ennakkoon vastauksesta & aurinkoiset kevätterveiset kaikille kirjastonhoitajille!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoauto-osastomme johtava kirjastonhoitaja Tuija Vahtero kertoi asiasta seuraavat tiedot:
Hämeenlinnan kaupunginkirjasto saa tänä vuonna uuden kirjastoauton ja sen myötä yli 20 vuotta vanha Aaro pääsee ansaitsemaansa vanhuudenlepoon. Autoja on siis jatkossakin liikenteessä kaksi.
Hankintaprosessi kestää lähes vuoden ja toivomme saavamme uuden auton käyttöön viimeistään joulukuussa 2011.
Uuden kirjastoauton tiimoilta järjestetään kaksi kilpailua.
Auton ulkoasua pääsevät ideoimaan kaikki peruskouluikäiset hämeenlinnalaiset. Tämä kilpailu järjestetään 21.3.-29.4.11. Osallistumisohjeet julkistetaan maanantaina 21.3.
Kilpailutyöt toimivat lopullisen suunnittelun pohjana.
Kun auton ulkoasu on selvillä, järjestetään nimikilpailu, joka on ajankohtainen vasta syksymmällä.