Kuulin että Tampereella olisi joku kirja-arkisto lasten- ja nuortenkirjoille? Tiedätkö tallaisesta? Yritin etsiä netistä, mutten löytänyt.

Kysytty

Hei! Kuulin että Tampereella olisi joku kirja-arkisto lasten- ja nuortenkirjoille? Tiedätkö tallaisesta? Yritin etsiä netistä, mutten löytänyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Tampereella sijaitseva Lastenkirjainstituutti, jonka sivut löytyvät osoitteesta http://www.lastenkirjainstituutti.fi . Instituutin kirjastossa kymmeniätuhansia lasten- ja nuortenkirjallisuuteen liittyviä teoksia: kaunokirjallisuutta, tietokirjallisuutta, opinnäytetöitä, lehtiä, lehtileikkeitä ja käsikirjoituksiakin. Osoitteesta http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/lastenjanuorten.htm voi tarkastella lasten- ja nuortenkirjallisuuden valikoimaa, joka on listattu kirjaston tietokantaan.

Instituutin kirjastoa voi käyttää vapaasti kuka tahansa. Useimmat kirjat saa neljäksi viikoksi kotilainaan, ja käsikirjastoaineistoa voi lukea kirjaston tiloissa.