Otsikko
Kun tuotteeseen laitetaan uusi etiketti, niin miten taivutetaan seuraava lause: "Tuote uudelleenetiköidään" vai "tuote uudelleenetiketöidään"?

Kysytty

Kun tuotteeseen laitetaan uusi etiketti, niin miten taivutetaan seuraava lause:
"Tuote uudelleenetiköidään" vai "tuote uudelleenetiketöidään"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kielitoimiston sanakirjan mukaan verbi on etiketöidä https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/etiket%C3%B6id%C3%A4

Uudelleenetiketöidä-verbiä ei löydy sieltä.

"Tuote etiketöidään uudelleen" voisi olla sopiva lause.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Svetisismien tilalle on tulut englismien paine. Itse kaipaan kovasti ytimekästä suomennosta sanalle "reboot"; sitä odotellessa kirjoitan aina että tietokone "käynnistetään uudelleen", enkä koskaan lisää sanaa "uudelleen" etuliitteeksi mihinkään.