Kultainen päivä oli mennyt maille. Murheellinen oli lähtö sen, aina on lähtö murheellinen. (Aale Tynni: Scheherazade.)

Kysytty

Kultainen
päivä oli mennyt maille.
Murheellinen oli lähtö sen,
aina on lähtö murheellinen.
(Aale Tynni: Scheherazade.)

Mistä kirjasta löytyy Aale Tynnin Scheherazade käännös?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katkelma on Aale Tynnin runosta Sherazade kokoelmasta Ylitse vuoren lasisen : runoja (1949). Kyseessä ei siis ole käännös.

Runo on luettavissa myös esimerkiksi teoksesta Suomen runotar 1 (s. 690, 1990).

Teosten saatavuuden Helmet-kirjastoissa voit tarkistaa Helmet-haulla. https://www.helmet.fi/fi-FI